Lehdistötiedote 23/9/2021

Onko heinolalainen älykalustevalmistaja Artome Frameryn manttelinperijä? Vielä ei voi varmaksi sanoa, mutta jotain samaa niissä on.

Suomalainen älykalustevalmistaja Artome kiitää pandemianjälkeisessä maailmassa hybridityöskentelyn aallonharjalla kohti kansainvälistä läpimurtoa. Yritys valittiin tänä syksynä Business Finlandin Nuoret Innovatiiviset yritykset kärkihankkeeseen, jonka myötä yritys nappasi myös 1,6 miljoonan rahoituksen. Yrityksen lippulaivatuote on älykaluste, jossa yhdistyvät sisäänrakennettu äänentoistojärjestelmä, projektori sekä videokonferenssivalmius. Kokemusta kansainväliseen menestykseen luotsaamisesta löytyy yrityksen hallituksesta, jossa mukana on Frameryn menestystarinan tekijöitä.

Kansainvälinen kiinnostus alkoi toden teolla tämän vuoden maaliskuussa, kun lanseerasimme uuden B2B älykalusteemme Artome M10. Haluamme tarjota helppokäyttöistä esitysteknologiaa ja tyylikkyyttä kaikenlaisiin tiloihin ympäri maailmaa

kertoo Artomen perustaja Toni Parikka.

Maailman valloitusta varten näkemystä ja kokemusta löytyy Artomen hallituksesta. Frameryn mullistavan tilasuunnittelun pioneerit Ossi Paija sekä Lasse Karvinen ovat jo yhden suomalaisen menestystarinan takana. Äänieristettyjä ja älykkäitä työtiloja valmistavan Frameryn nousukiito alkoi vuonna 2014 toimistokalustemessuilta Saksasta, jossa yrityksen tuote, Framery O nousi hitiksi ja sen seurauksena useat jälleenmyyjät eri puolilta maailmaa ottivat tuotteen valikoimiinsa.

Artomen henkilöstö, keskellä Toni Parikka

Pandemian runnomassa maailmassa tilatarpeet muuttuvat jatkuvasti. Artome vastaa muuttuviin tarpeisiin ja tukee työn tekemistä etänä ja lähellä. Käyttö on helppoa, sillä pyörillä liikkuva kaluste ei tarvitse asennusta ja se voidaan helposti siirtää tilasta toiseen ja muuttaa huone esitys- tai hybridityökäyttöön. Artome M10 älykalusteessa näkyy myös vahvasti suomalaisuus. Kalusteen runko on muotoon puristettua koivuvaneria, joka mukautuu eri tyylisiin tiloihin. Sen sisältä löytyy maailman johtavaa projektoritekniikkaa, äänentoistojärjestelmä sekä etäneuvotteluvalmius.

Artomen uuden B2B-tuoteen muotoilu ja käytettävyys on huomattu jo maailmalla ja tällä hetkellä Artomen jälleenmyyjäverkosto kattaa 16 maata. Artome M10 muotoilussa mukana on ollut Artomen oman tiimin lisäksi arkkitehti Sini Koivisto, joka on aiemmin suunnitellut ilmeen ja muotoilukonseptin Frameryn tunnetuille hiljaisille tiloille.

Kiinteästi asennettujen AV-laitteiden aika on ohi. Artome on siirrettävän ja tilan tarpeisiin muokkautuvan teknologian pioneeri ja me haluamme rohkaista myös muita toimialoja ajattelemaan asioita uudella tavalla.